Od 5 do 24 czerwca trwać będzie II odsłona cyklu „Nasz Telemann”. W miastach i wsiach Ziemi Lubuskiej, Wielkopolski i Dolnego Śląska odbędzie się ponad 30 koncertów poświęconych polskim wątkom w muzyce baroku i renesansu. Inspiracją dla powstania cyklu są związki Telemanna z kulturą polską, jego kilkuletni pobyt w Żarach oraz idiomatyczna twórczość, o której sam pisał, że utrzymana była w „stylu polskim”.

„Nasz Telemann” po raz drugiKalendarium

WYKONAWCY:

Corina Marti

Corina Marti jest jedną z barwniejszych postaci bazylejskiego środowiska muzyki dawnej, gdzie studiowała grę na klawesynie i flecie prostym. W czasie studiów w Bazylei jej specjalnością stała się muzyka późnośredniowieczna i renesansowa, którą poznawała pod kierunkiem Pierre’a Hamon i Kathrin Bopp. Dzisiaj sama jest profesorem w Schola Cantorum Basiliensis, a jednocześnie koncertuje i nagrywa, przede wszystkim z zespołem La Morra, którego jest współzałożycielką i współliderką, ale także jako solistka i członkini duetów, które tworzy m.in. z Michałem Gondko, Eneą Sorinim i Rogerem Helou. Regularnie wykonuje i nagrywa także muzykę barokową.

www.lamorra.info

Joanna Boślak-Górniok

Jest jedną z najbardziej doświadczonych polskich klawesynistek. Studiowała w Katowicach i w Strasburgu. Od trzech lat pracuje nad rozwojem projektu orkiestrowego Kore, do współpracy w którym zaprosiła grupę zagranicznych i polskich muzyków, przede wszystkim młodszego pokolenia. Joanna wykłada na Uniwersytecie Śląskim i niedawno obroniła doktorat poświęconym zagadnieniom wykonawczym muzyki Johanna Jakoba Frobergera.

Teodoro Baù

W rodzinnych Włoszech studiował grę na violi da gamba u Claudi Pasetto i Alberto Rasiego, a grę na lutni u Massimo Lonardiego. Następnie wyjechał do Bazylei, gdzie kontynuuje naukę w klasach Paolo Pandolfo (gamba) i Petera Croton (teorba). Jest laureatem prestiżowego konkursu Bach-Abel Wettbewerb w Köthen oraz finalistą konkursów w Magdeburgu i Bruges, a także wielu konkursów, w których uczestniczył jako członek nagradzanych zespołów instrumentalnych. Pomimo młodego wieku brał udział w wielu nagraniach płytowych i pojawiał się m.in. w zespołach Cecilii Bartolii, Diego Fasolisa, Leonarda Garcii Alarcona i Amandine Beyer. Od kilku lat gra także na violone oraz na średniowiecznej fideli. Kilkukrotnie uczestniczył w festiwalu „Muzyka w Raju”, a także w jednej z pierwszej edycji cyklu „Przedsionek Raju”.

Kore

Projekt orkiestrowy zainicjowany przez Fundację Muzyki Dawnej „Canor” oraz klawesynistkę Joannę Boślak-Górniok. W zespole spotykają się muzycy z kilku krajów ze znaczącym udziałem muzyków polskich. Kore jest miejscem współpracy wykonawców wywodzących się z różnych tradycji wykonawczych i różnych pokoleń. Dla muzyków starszych jest okazją do przedstawienia ich własnej wizji muzyki barokowej. Dla młodszych to szansa na zdobywanie doświadczenia i wypracowywania własnej estetyki. Kore zrealizowała kilka projektów we współpracy z Filharmonią Narodową oraz spełniała rolę orkiestry festiwalowej na festiwalach „Muzyka w Raju” oraz „Poznań Baroque”. Począwszy od roku 2017 orkiestra uruchomiła projekt skierowany do młodych polskich muzyków pod nazwą Green Kore.

www.koreorchestra.pl