Projekt pn. Bez granic – część 1/ Grenzenlos – Teil 1 dofinansowany ze środków Programu Współpracy INTERREG VA Brandenburgia – Polska 2014 – 2020
Projekt pn. Bez granic – część 1/ Grenzenlos – Teil 1 dofinansowany ze środków Programu Współpracy INTERREG VA Brandenburgia – Polska 2014 – 2020
Numer wniosku: 85012301
Celem projektu jest osiągnięcie krótszych czasów transgranicznych przejazdów poprzez lepsze skomunikowanie węzłów drugo – i trzeciorzędnych tj. Żar, Forst (Lausitz), Brodów i Lubska z infrastrukturą TEN-T.
Cel ten zostanie osiągnięty poprzez kompleksową poprawę jakości i stanu technicznego istotnych dla pogranicza dróg zlokalizowanych w południowej Brandenburgii i południowej części województwa lubuskiego. Innym celem jest stymulowanie rozwoju turystyki, wzrostu i współpracy gospodarczej, handlu oraz kontaktów międzyludzkich w obszarze polsko – brandenburskiego pogranicza. Dla osiągnięcia celów projektowych prowadzone będą równocześnie po obu stronach granicy następujące działania:
- w Forst (Lausitz) – przebudowa Gubenerstrasse /Pestalozziplatz / Hochstrasse, oraz opracowanie dokumentacji przebudowy Skurumerstrasse,
- w Brodach – przebudowa ul. Wolności, Placu Zamkowego, ul. Szkolnej
- w Lubsku – przebudowa ul. Przemysłowej i Sybiraków,
- w Żarach – przebudowa ul. Zielonogórskiej – Etap 2 (od DK12 do ul. Poznańskiej).
Okres realizacji: Wszystkie prace budowlane planuje się rozpocząć w I kw. 2017 r. Prace będą kontraktowane bezpośrednio przez poszczególnych partnerów. Zakończenie prac budowlanych – przebudowy dróg planuje się odpowiednio: w Brodach i Żarach do 31.12.2017 r., w Lubsku do 30.06.2018 r, w Forst do 31.12.2018 r.
Podmioty projektu: Gmina Żary o statusie miejskim, Gmina Brody, Gmina Lubsko, Stadt Forst (Lausitz).
Koszty projektu:
Partner projektu
|
Razem
|
||||||
Gmina Żary o statusie miejskim
|
Gmina Brody
|
Gmina Lubsko
|
Stadt Forst (Lausitz)
|
||||
Wydatki kwalifiko-walne
|
Środki EFRR
|
Poziom dofinansowania (%)
|
85 %
|
85 %
|
85%
|
85%
|
_
|
Kwota
|
1.068.103,20 euro
|
731.373,87 euro
|
617.682,22 euro
|
1.187.538,10 euro
|
3.604.697,39 euro
|
||
Współfi-nansowa-nie krajowe
|
Środki publiczne
|
188.488,80
euro
|
129.065,98 euro
|
109.002,74 euro
|
209.565,55 euro
|
636.123,07 euro
|
|
Środki prywatne
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
||
Razem
|
1.256.592,00 euro
|
860.439,85 euro
|
726.684,96 euro
|
1.397.103,65 euro
|
4.240.820,46 euro
|
||
Wydatki niekwalifikowalne
|
0,00
|
0,00
|
0,00
|
644.600,00 euro
|
644.600,00 euro
|
||
Razem
|
1.256.592,00 euro
|
860.439,85 euro
|
726.684,96 euro
|
2.041.703,65 euro
|
4.885.420,46 euro
|
Produkty projektu:
– całkowita długość przebudowanych lub zmodernizowanych dróg (km) – 4,12;
– długość zmodernizowanej kanalizacji deszczowej (km) – 1,47;
– długość nowego efektywnego energetycznie oświetlenia ulicznego w systemie LED (km) – 1,95;